Krety
Styczeń i luty
Początek roku zaczął nam się zabawnie. W cudownych nastrojach, wyciszeni wróciliśmy do siebie. Co by tu? Zupełnie spontanicznie zaczęliśmy konstruować, malować, łączyć, eksperymentować. To twórczość w najbliższych dwóch miesiącach będzie myślą przewodnią naszych działań. Tworząc można wszystko - zimowe zmagania matematyczne też? Też! Otwieramy sobie zatem kolejną przestrzeń do nabywania kompetencji w tej dziedzinie. W najbliższym czasie przyglądamy się pojęciom miary i mierzenia, poznajemy kolejne narzędzia miernicze. Jeszcze do końca nie wiemy, że to właśnie znajomość tego pojęcia jest jednym z warunków rozumienia świata.
Co to jest porażka? Jak zamienić ją w sukces i czy to jest możliwie? W życiu każdy z nas napotyka trudności i właśnie o nich będziemy rozmawiać, jak mierzyć się z nimi, jak nabywać kompensacji, które pozwolą nam w przyszłości poradzić sobie w wyzwaniach naszej szkoły, a może już nie wyzwaniach? Będziemy wnikliwie analizować pojęcia obiektywny i subiektywny, więc nie zdziwcie się rodzice, kiedy na waszą krytykę powiem dumnie „To twoje subiektywne zdanie”. Rozpoczniemy również pracę ze słownikami. Przyjrzymy się im, przeanalizujemy do czego mogą nam się przydać, jakie rodzaje słowników spotykamy. Relikty przeszłości są cudowne!